sevillana

första å sista dagen i skolan för den här veckan.... HÄRLIIIIITTTTT! varför dåråå? jo för ikväll börjar ferian.. för dom som inte vet vad de e så är de nått som typ alla byar (?) har å de e typ massa mat dans fyrverkerier å tivoli å skit i nästan en vecka å spaniorerna är lediga å bara typ festar sönder på olika sätt ^^ så det är helgdag imorgon sen klämdag på fredag sen e de ju helg å på måndag e de skolan som vanligt sen e de nationaldag så då e de inte heller skola :D aaaawesoome! menne iaf.. på ferian "ska" man dansa å de e sevillana som e grejen ^^ så de har vi lärt oss i skolan, och eftersom ja inte va här när min klass skulle göra de så gjorde jag å nåra till det med typ högstadiet.. mkt givande haha! så nu är jag proffs på den simplaste simplaste versionen av de eller?  sen har man en speciell klänning egentligen också.. hilda ska låna marisas, fett kul!!!! mihi ja tänker inte sätta på mig en sådan dock, lite för feg för de! ^^


så här kan de se ut antar jag, hittade bilden på google å det är från feriaplatsen iaf. :p

hm, hm, hm.. nu glömde ja bort va ja skulle skriva igen -.- aja sitter iaf i skolan å väntar på johanna så ja får sällskap på vägen hem :) sen ska ja va hemma en stund innan jag drar ut :)


hasta luego!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0