blöt? nä, inte ett dugg faktiskt!

självklart begav man sig ut i det värsta tänkbara vädret.. oska, blixtar och massa regn.. för de va såhär:

amelia var här och höll mig sällskap denna urtråkiga kväll, vi kollade på film, åt massa söta saker som godis, donut, chips, cola cao juice mm och kollade på burlesque å så fick ja för mig att sätta på mig mina megaskor och leka lite så de gjorde jag!! hilda va inte hemma och det började spöregna så jag tänkte erbjuda amelia hildas säng.. sen så ringer lilla johan........... han hade glömt sina hemnycklar (han bor med amelia) och skulle inte kunna komma in utan henne..
och jag hade tidigare lovat att följa henne hem så de e klart ja gjorde :) lånade ut en jacka å fick för mig att jag hade sett något som liknade en regnjacka i garderoben så jag gick och kollade.. de va de mest värda nånnsin :O de visade sig vara en lång regnrock och på luvan va de som genomskinlig plast också så man kunde ha den nerdrager och ändå se ut.

med den och mina gummistövlar var jag redo för en promenad fram och tillbaka på ca 1 timme!

när vi kom fram till amelia började det såklart blixtra och oska också, men blöt va jag minsann inte!! de va bra att de blixtrade för då såg man vägen mycket bättre :D hehe dock vart ja lite skraj en gång när jag gick å var djupt inne i mina tankar när oskan knackar mig på axeln haha men de gick snabbt över..

de där med att klä sig efter väder har verkligen fått en ny betydelse, jag va snustorr när ja klev innanför dörren, å varm va jag också, eller är.. ligger här i min säng och ska sova tänkte jag, å de e nästan så ja svettas, fett skönt att inte frysa!

ja, nä.. nu ska jag nog sova faktiskt.. klockan är kvart över 4 och imorgon ska vi till skolan och baka lite eller något! regnar de tvekar ja inte på att ta den kappan, spelar ingen roll hur ful den är!!

 

puss på nosen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0